käyttökokemus
käyttöliittymäsuunnittelu
prototypointi
saavutettavuus
kustannustehokkuus
Suunnitellaan ja testataan ennen toteutusta
Käyttöliittymäsuunnittelussa mallinnamme digitaalista palvelua niin, että palvelun visuaalisen ilmeen ja käyttökokemuksen pystyy hahmottamaan suunnittelun alusta asti. Tuotteen tai palvelun näkeminen helpottaa keskustelua ja kommentointia sekä tiivistää yhteistyötä. Prototyypin rakentaminen säästää myös aikaa myöhemmässä toteutusvaiheessa sekä helpottaa varsinaisen toteutuksen kustannusten arviointia. Proton avulla voimme myös testata palvelua käyttäjillä ja varmistaa, että ratkaisumme vastaa käyttäjien tarpeisiin.
Vuorovaikutteista suunnittelua
Asiakkaana pääset vaikuttamaan käyttöliittymän suunnitteluun projektin alusta alkaen. Saat linkin suunnitteluohjelmaan, jossa pääset testaamaan ja kommentoimaan suunnitelmia. Oikean palvelun lailla klikkailtavan prototyypin avulla voit myös itsenäisesti testata palvelua.
Paranna digitaalisen palvelusi käytettävyyttä ja saavutettavuutta
Käyttäjä-kokemuksen kartoituksella
Tarjoamme digitaalisten palveluiden käyttökokemuksen, käytettävyyden ja saavutettavuuden kattavan arvioinnin selkeällä ja tehokkaalla prosessilla, joka auttaa sinua parantamaan asiakaskokemusta ja parantamaan palveluasi
Palvelun sisältö
Viisi online käyttäjä- testausta
Suunnittelemme ja toteutamme viisi käyttäjätestiä verkossa todellisten käyttäjien kanssa. Testit toteutetaan asiantuntijan ohjauksessa. Tallennamme sekä dokumentoimme käyttäjän toimet. Näin saat arvokasta tietoa siitä, miten käyttäjät kokevat palvelusi.
Asiantuntijan käytettävyys- ja saavutettavuustestaus
Asiantuntija arvioi palvelusi käytettävyyden ja saavutettavuuden mm. WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) -standardien mukaisesti. Arviossa käydään läpi saavutettavuustyökalun avulla ja Lisäksi listaamme mitä parannuksia kannattaa tehdä.
Visuaalinen raportti havainnoista korjausehdotuksineen
Koostamme visuaalisen raportin havainnoista. Raportti sisältää selkeät kuvaukset ja esimerkit testituloksista sekä konkreettiset kehitysehdotukset. Saat visuaalisesti esitetyt tärkeimmät huomiot ja suositukset toimenpiteistä. Raportin voi toimittaa tarvittaessa esimerkiksi sovelluksen tai sivuston toimittajalle toteutustyötä varten.
Saavutettavuus on kaikkien asia – askel kohti yhdenvertaista yhteiskuntaa
Saavutettavuusarvioinnin avulla parempi käyttäjäkokemus
Saavutettavuus on käyttäjien erilaisten tarpeiden ja rajoitteiden huomiointia digitaalisten palveluiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Erilaisia rajoitteita voivat olla esimerkiksi heikko näkö tai kuulovamma. Rajoitteet vaikuttavat siihen, miten käyttäjä vuorovaikuttaa palvelun kanssa ja millainen käyttökokemus hänelle muodostuu. Saavutettavuuden parantaminen kasvattaa yrityksesi liiketoimintaa tarjoamalla sujuvan käyttökokemuksen laajemmalle kohderyhmälle.
Saavutettavuusarvioinnin avulla selvitetään, miten verkkopalvelun käyttökokemusta voidaan parantaa. Toteutamme saavutettavuusarviointeja sekä yksityisille toimijoille että digipalvelulain alaisille palveluntarjoajille.
Saavutettavuusarvioinnin hyödyt:
Parempi käyttökokemus
Laajemman käyttäjäryhmän saavuttaminen
Parempi näkyvyys hakukoneissa
Positiivinen brändiarvo
Digipalvelulain alaisille toimijoille helppo tapa varmistaa saavutettavuusvaatimuksien täyttyminen
Testauksen laajuus
Saavutettavuusarviointiin sisältyy:
Automaattinen testaus
Manuaalinen testaus
Ruudunlukijatestaus
Testausraportti sisältää arvion nykytilasta sekä korjausehdotukset
Kirjallinen saavutettavuusseloste
Tarjoamme myös apua korjausehdotuksien toteuttamiseen.