Photo from ilya-shishikhin-szgISTUHDBo from Unsplash

Teko­äly asiakas­palvelussa tukee kuntien palveluita - Mindhive ja Fluent Progress aloittivat yhteis­työn

torstai 31. lokakuuta 2024

Suvi Ripatti

Teko­äly asiakas­palvelussa tukee kuntien palveluita - Mindhive ja Fluent Progress aloittivat yhteis­työn

Mindhive ja Fluent Progress tuovat teko­älyllä vahvistetun asiakas­palvelijan Suomen kuntiin. Fluent Liikuttaja tarjoaa liikkujille ja matkailijoille reaali­aikaista tietoa vuoro­kauden ympäri.

Teko­älyn hyödyt asiakas­palvelussa alkaa olla yhä helpompi tunnistaa. Teko­äly­asiakas­palvelija ei väsy tai tarvitse vapaa-aikaa työpäivien väliin; työ­sopimuksesta voi huoletta jättää työ­ajan sopimatta ja odottaa vaan tuottavaa työn­jälkeä. Moni­kielisenä taiturina se myös hoitaa niin savolaiset kuin norjalaiset ja japanilaiset asiakkaat. Näin ollen työ­aikaa noudattavien työn­tekijöiden aikaa ei tarvitse käyttää esim. materiaalin tuottamiseen eri kielillä, vaan he voivat keskittyä vaativampiin asiantuntija­tehtäviin.


Mukavaksi asiakas­palvelijaksi generatiivisella teko­älyllä syötetyn asian­tuntijan tekee myös se sujuva keskustelu, jota hänen kanssaan voi käydä; voit esittää kysymyksesi miten haluat miettimättä miten asettelisit sanasi mahdollisimman yksin­kertaisessa formaatissa, jonka käsi­kirjoitettu botti voisi tunnistaa viedäkseen keskustelun oikealle polulle. Et enää tarvitsekaan turhauttavan keskustelun päässä odottavaa ihmistä, vaan voit hoitaa asiasi tämän mukavan­oloisen AI-aspan kanssa. Asiakas­palvelun laatu vuoro­kauden kaikkina aikoina paranee kuluttamatta ihmis­työ­tunteja, mikä tuskin on yhdellekään työn­antajalle pahitteeksi.



Fluent Liikuttaja - teko­älyllä vahvistettu asiakas­palvelu kaikille Suomen kunnille


Nyt tällainen uuden­lainen asiakas­palvelija on tullut tarjolle myös ulkona­liikkujien hyppysiin. Olemme lyöneet hynttyyt yhteen joensuulaisen Fluent Progressin kanssa. Tästä yhteis­työstä on syntynyt Fluent Liikuttaja, joka on kehitetty osaksi Fluent Progressin Fluent Outdoors -karttapalvelua. Fluent Liikuttaja tarjoaa kuntalaisille ja matkailijoille reaali­aikaista tietoa ulkoilu­mahdollisuuksista ja liikunta­paikoista. Se on väsymätön asiakas­palvelija, joka kertoo mm. milloin ladut on ajettu ja missä on lähin lapsi­ystävällinen uima­ranta. 


Monissa kunnissa Fluent Outdoors on jo käytössä, ja Liikuttajan ansiosta saamme tuotua merkittävää lisä­arvoa palveluun. Fluent Liikuttaja pysyy myös ajan tasalla eri lähteistä olevista liikunta­paikkojen tiedoista, mikä vähentää kunnan henkilöstön tietojen yllä­pitoon ja päivittämiseen käyttämää aikaa ja samalla tarjoaa reaali­aikaista tietoa palvelun käyttäjille - kellon­ajasta riippumatta.



Teko­äly asiakas­palvelun tukena kunnille ja matkailijoille


Me Mindhivella näemme tässä yhteis­työssä paljon potentiaalia. Tavoitteenamme on luoda käyttäjä­ystävällinen, paikallisiin tarpeisiin räätälöity asiakas­palvelu­ratkaisu, joka hyödyntää teko­älyä kuntalaisten ja matkailijoiden hyväksi. Ensi kertaa paikka­kunnalla seikkailevalle tällainen taskussa kulkeva apuri on mahtava matka­kumppani. Se auttaa luomaan koukuttavan ensi­vaikutelman, josta kerrotaan varmasti myös kavereille ja kummin kaimallekin. Lisä­palvelusta Liikuttaja voidaan perehdyttää myös alueen palvelun­tarjoajien valikoimaan, jolloin kiittävät varmasti niin turistit kuin yrittäjien kassat: kaikki voittavat.



Tulevaisuuden näkymät - teko­älyn mahdollisuudet kunta­palveluissa


Odotamme innolla, mitä yhteis­työmme Fluent Progressin kanssa saa aikaan - niin kuntien palvelun laadussa kuin omassa kehityksessämme.  Fluent Liikuttajan kaltainen asiakas­palvelu­ratkaisu tuo teko­älyn hyödyt helposti kuntien ja niiden asukkaiden ulottuville, tarjoten ajan­tasaista ja luotettavaa tietoa vuoro­kauden ympäri. Voimme matkalla oppia paljon myös toisiltamme ja jakaa asian­tuntemustamme tarjotaksemme kunnille nyky­teknologiaa hyödyntäviä ja entistä älykkäämpiä palveluita.

Fluent Liikuttaja on meidän oman Mainion serkku­poika. Tutustu myös Mainioon, joka on tehokas teko­äly­ratkaisumme asiakas­palveluun. Mikäli teiltä puuttuu vielä tällainen tehokas ja väsymätön asiakas­palvelija, otetaanpa yhteyksiä!