Tekoäly asiakaspalvelussa tukee kuntien palveluita - Mindhive ja Fluent Progress aloittivat yhteistyön
torstai 31. lokakuuta 2024
Suvi Ripatti
Tekoäly asiakaspalvelussa tukee kuntien palveluita - Mindhive ja Fluent Progress aloittivat yhteistyön
Mindhive ja Fluent Progress tuovat tekoälyllä vahvistetun asiakaspalvelijan Suomen kuntiin. Fluent Liikuttaja tarjoaa liikkujille ja matkailijoille reaaliaikaista tietoa vuorokauden ympäri.
Tekoälyn hyödyt asiakaspalvelussa alkaa olla yhä helpompi tunnistaa. Tekoälyasiakaspalvelija ei väsy tai tarvitse vapaa-aikaa työpäivien väliin; työsopimuksesta voi huoletta jättää työajan sopimatta ja odottaa vaan tuottavaa työnjälkeä. Monikielisenä taiturina se myös hoitaa niin savolaiset kuin norjalaiset ja japanilaiset asiakkaat. Näin ollen työaikaa noudattavien työntekijöiden aikaa ei tarvitse käyttää esim. materiaalin tuottamiseen eri kielillä, vaan he voivat keskittyä vaativampiin asiantuntijatehtäviin.
Mukavaksi asiakaspalvelijaksi generatiivisella tekoälyllä syötetyn asiantuntijan tekee myös se sujuva keskustelu, jota hänen kanssaan voi käydä; voit esittää kysymyksesi miten haluat miettimättä miten asettelisit sanasi mahdollisimman yksinkertaisessa formaatissa, jonka käsikirjoitettu botti voisi tunnistaa viedäkseen keskustelun oikealle polulle. Et enää tarvitsekaan turhauttavan keskustelun päässä odottavaa ihmistä, vaan voit hoitaa asiasi tämän mukavanoloisen AI-aspan kanssa. Asiakaspalvelun laatu vuorokauden kaikkina aikoina paranee kuluttamatta ihmistyötunteja, mikä tuskin on yhdellekään työnantajalle pahitteeksi.
Fluent Liikuttaja - tekoälyllä vahvistettu asiakaspalvelu kaikille Suomen kunnille
Nyt tällainen uudenlainen asiakaspalvelija on tullut tarjolle myös ulkonaliikkujien hyppysiin. Olemme lyöneet hynttyyt yhteen joensuulaisen Fluent Progressin kanssa. Tästä yhteistyöstä on syntynyt Fluent Liikuttaja, joka on kehitetty osaksi Fluent Progressin Fluent Outdoors -karttapalvelua. Fluent Liikuttaja tarjoaa kuntalaisille ja matkailijoille reaaliaikaista tietoa ulkoilumahdollisuuksista ja liikuntapaikoista. Se on väsymätön asiakaspalvelija, joka kertoo mm. milloin ladut on ajettu ja missä on lähin lapsiystävällinen uimaranta.
Monissa kunnissa Fluent Outdoors on jo käytössä, ja Liikuttajan ansiosta saamme tuotua merkittävää lisäarvoa palveluun. Fluent Liikuttaja pysyy myös ajan tasalla eri lähteistä olevista liikuntapaikkojen tiedoista, mikä vähentää kunnan henkilöstön tietojen ylläpitoon ja päivittämiseen käyttämää aikaa ja samalla tarjoaa reaaliaikaista tietoa palvelun käyttäjille - kellonajasta riippumatta.
Tekoäly asiakaspalvelun tukena kunnille ja matkailijoille
Me Mindhivella näemme tässä yhteistyössä paljon potentiaalia. Tavoitteenamme on luoda käyttäjäystävällinen, paikallisiin tarpeisiin räätälöity asiakaspalveluratkaisu, joka hyödyntää tekoälyä kuntalaisten ja matkailijoiden hyväksi. Ensi kertaa paikkakunnalla seikkailevalle tällainen taskussa kulkeva apuri on mahtava matkakumppani. Se auttaa luomaan koukuttavan ensivaikutelman, josta kerrotaan varmasti myös kavereille ja kummin kaimallekin. Lisäpalvelusta Liikuttaja voidaan perehdyttää myös alueen palveluntarjoajien valikoimaan, jolloin kiittävät varmasti niin turistit kuin yrittäjien kassat: kaikki voittavat.
Tulevaisuuden näkymät - tekoälyn mahdollisuudet kuntapalveluissa
Odotamme innolla, mitä yhteistyömme Fluent Progressin kanssa saa aikaan - niin kuntien palvelun laadussa kuin omassa kehityksessämme. Fluent Liikuttajan kaltainen asiakaspalveluratkaisu tuo tekoälyn hyödyt helposti kuntien ja niiden asukkaiden ulottuville, tarjoten ajantasaista ja luotettavaa tietoa vuorokauden ympäri. Voimme matkalla oppia paljon myös toisiltamme ja jakaa asiantuntemustamme tarjotaksemme kunnille nykyteknologiaa hyödyntäviä ja entistä älykkäämpiä palveluita.