Etusivu

Asiakastarinat

Etelä-Savon Yrityskehitys Oy

Työmme jälkiä
Työmme jälkiä

Tuotteis­taminen helpoksi

Muotoilimme Etelä-Savon Yritys­kehitykselle tuotteis­tamisen alustan palvelu­konseptin, jolla on helppo kertoa palvelusta sidos­ryhmille.

Photo by <a href="https://unsplash.com/@micheile?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">micheile henderson</a> on <a href="https://unsplash.com/photos/green-plant-on-brown-round-coins-lZ_4nPFKcV8?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Unsplash</a>
Photo by <a href="https://unsplash.com/@micheile?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">micheile henderson</a> on <a href="https://unsplash.com/photos/green-plant-on-brown-round-coins-lZ_4nPFKcV8?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Unsplash</a>
Photo by <a href="https://unsplash.com/@micheile?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">micheile henderson</a> on <a href="https://unsplash.com/photos/green-plant-on-brown-round-coins-lZ_4nPFKcV8?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Unsplash</a>

Case Etelä-Savon Yritys­kehitys

Yhteis­työmme Mind­hiven kanssa oli alusta asti saumatonta ja työskentelyn ilma­piiri kehittävä ja innostava. Oli mahtavaa huomata, kuinka vielä kesken­eräiset ajatuksemme saivat muotoilijoiden käsissä konkreet­tisen muodon. Käytetyt työ­menetelmät sopivat meille hyvin ja arvostimme sitä, kuinka meidän asian­tuntijuut­tamme hyödynnettiin läpi projektin. Olemme erittäin tyytyväisiä proto­tyypin helppo­käyttöisyyteen ja toiminnal­lisuuteen.

Etelä-Savon Yrityskehitys Oy logo

Jari Somero

toimitus­johtaja

Etelä-Savon Yrityskehitys Oy

Etelä-Savon Yritys­kehitys Oy (ESYK) on mikkeliläinen yritys­kehityksen asian­tuntija­organisaatio, joka tarjoaa moni­puolisia palveluita yritysten kasvun ja kehityksen tueksi. Heidän palvelu­valikoimaansa kuuluvat muun muassa johtamisen kehittäminen, tuotteistaminen sekä myynnin tehostaminen. ESYKin asian­tuntijat ovat kokeneita ammat­tilaisia, jotka perehtyvät syvällisesti asiakkaidensa tilanteisiin ja tarjoavat räätälöityjä ratkaisuja liike­toiminnan eri osa-alueille. Heidän tavoitteensa on auttaa yrityksiä menestymään tarjoamalla koulutus­paketteja ja  helppo­käyttöisiä työ­kaluja, joista hyvänä esi­merkkinä on tässä projektissamme muotoilema digitaalinen tuotteis­tamisen työ­kirja.

Tutustu yritykseen tarkemmin

www.esyk.fi

Mistä lähdimme liikkeelle

Mindhive Oy ESYK asiakastarina

Tarve

Asiakas halusi selvittää, millä tavoin digitaalinen alusta voisi tukea liike­toiminta­konsultointia ja luoda uutta liike­toimintaa tuotteistamisen konsultointiin liittyen.

Ratkaisu

Ratkaisuna muotoilimme digitaalisen tuotteis­tamisen alustan konseptin, jonka pohjalta toteutimme palvelun klikkailtavan proto­tyypin. Proto­tyypin avulla asiakas pystyi testaamaan alusta­ideaa eri sidos­ryhmien ja potenti­aalisten asiakkaiden kesken.

Tarve

Asiakas halusi selvittää, millä tavoin digitaalinen alusta voisi tukea liike­toiminta­konsultointia ja luoda uutta liike­toimintaa tuotteistamisen konsultointiin liittyen.

Ratkaisu

Ratkaisuna muotoilimme digitaalisen tuotteis­tamisen alustan konseptin, jonka pohjalta toteutimme palvelun klikkailtavan proto­tyypin. Proto­tyypin avulla asiakas pystyi testaamaan alusta­ideaa eri sidos­ryhmien ja potenti­aalisten asiakkaiden kesken.

Haastattelut

Palvelu­polku

Proto­tyyppi

Jatko­kehitys

Miten toteutimme

Kokonaisuus haltuun palvelu­poluilla

Aloitimme muotoilu­projektin ELY:n Yritysten kehittämis­palveluiden konsultaatiolla. Konsultoinnin aluksi haastattelimme yrityksen avain­henkilöitä, jotta pystyimme tunnistamaan, miten nykyinen konsultoinnin palvelu voitaisiin toteuttaa digitaalista alustaa hyödyntämällä.


Haastatteluiden pohjalta kuvasimme loppu­asiakkaan palvelu­polun kahdesta eri näkö­kulmasta: itse­palveluna alustaa käyttävän sekä konsultin kanssa alustaa käyttävän. Poluilta tunnistimme kipu­pisteitä, joihin ideoimme ratkaisuja käyttäen tukena myös erilaisten asiantuntija­palveluja tarjoavien alustojen kilpailija-analyysia. 

Konkretiaa klikkail­tavalla proto­tyypillä

Palvelu­polkujen sekä kilpailija-analyysin pohjalta aloitimme klikkailtavan käyttö­liittymä­prototyypin suunnittelun. Ensimmäisen konsultointi­projektin puitteissa kuvasimme koko palvelu­polun pää­piirteissään etusivulta kirjautumiseen ja itse työ­kirjan täyttämiseen.


Konsultoinnin jälkeen jatkoimme proto­tyypin kehittämistä asiakkaan kanssa ketterästi kahden viikon design-sprinteissä, joissa määritte­limme tarkemmin palvelun visuaalisen ilmeen sekä palvelun toiminnal­lisuuksia. Samalla syntyi myös nimi palvelulle, EntäJos, joka on samaa perhettä asiakkaan toisen MitäJos-palvelun kanssa.

Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta
Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta
Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta
Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta
Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta
Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta

Mitä asiakkaamme sai

Ideasta testat­tavaksi konseptiksi

Projektimme loppu­tuloksena asiakas sai toimin­nallisen tuotteistamis­alustan proto­tyypin, jonka avulla se pystyi esittämään ideaa alustasta tunnista­milleen sidos­ryhmille sekä poten­tiaalisille käyttäjille. Proto­tyypin avulla palvelun tuottamasta lisä­arvosta on ollut helppo viestiä, ja asiakas on saanut siitä hyvää palautetta.

Itse muotoilu­prosessi auttoi asiakasta myös kirkastamaan ajatustaan uudesta digitaa­lisesta palvelusta. Kun ajatukset pukee visuaaliseen muotoon käyttö­liittymä­suunnitelmiin, nousee esille esi­merkiksi paljon käyttäjän toimintaan liittyviä kysymyksiä, joita ei pelkän haastattelun aikana tule mieleen ajatella; prosessi pakottaa ottamaan asioihin kantaa.

Mindhiven ja ESYKin kumppanuus

Mindhivestä asiakas löysi myös hyvän kumppanin, jonka kanssa jatkaa alustan kehittämistä uudeksi tuotteeksi. Lähi­aikoina saamme ulos alustan ensimmäisen testiversion, jolla voimme alkaa kerätä aitoa asiakas­palautetta jatko­kehittämisen tueksi.

Ideasta testat­tavaksi konseptiksi

Projektimme loppu­tuloksena asiakas sai toimin­nallisen tuotteistamis­alustan proto­tyypin, jonka avulla se pystyi esittämään ideaa alustasta tunnista­milleen sidos­ryhmille sekä poten­tiaalisille käyttäjille. Proto­tyypin avulla palvelun tuottamasta lisä­arvosta on ollut helppo viestiä, ja asiakas on saanut siitä hyvää palautetta.

Itse muotoilu­prosessi auttoi asiakasta myös kirkastamaan ajatustaan uudesta digitaa­lisesta palvelusta. Kun ajatukset pukee visuaaliseen muotoon käyttö­liittymä­suunnitelmiin, nousee esille esi­merkiksi paljon käyttäjän toimintaan liittyviä kysymyksiä, joita ei pelkän haastattelun aikana tule mieleen ajatella; prosessi pakottaa ottamaan asioihin kantaa.

Mindhiven ja ESYKin kumppanuus

Mindhivestä asiakas löysi myös hyvän kumppanin, jonka kanssa jatkaa alustan kehittämistä uudeksi tuotteeksi. Lähi­aikoina saamme ulos alustan ensimmäisen testiversion, jolla voimme alkaa kerätä aitoa asiakas­palautetta jatko­kehittämisen tueksi.

Mindhive Etelä-Savon Yrityskehitys asiakastarina

Tarvitsetko apua palvelusi kehittämisessä digitali­saation keinoin? Ota yhteyttä ja katsotaan, miten voisimme olla avuksi.

Case Etelä-Savon Yritys­kehitys

Yhteis­työmme Mind­hiven kanssa oli alusta asti saumatonta ja työskentelyn ilma­piiri kehittävä ja innostava. Oli mahtavaa huomata, kuinka vielä kesken­eräiset ajatuksemme saivat muotoilijoiden käsissä konkreet­tisen muodon. Käytetyt työ­menetelmät sopivat meille hyvin ja arvostimme sitä, kuinka meidän asian­tuntijuut­tamme hyödynnettiin läpi projektin. Olemme erittäin tyytyväisiä proto­tyypin helppo­käyttöisyyteen ja toiminnal­lisuuteen.

Etelä-Savon Yrityskehitys Oy logo

Jari Somero

toimitus­johtaja

Etelä-Savon Yrityskehitys Oy

Etelä-Savon Yritys­kehitys Oy (ESYK) on mikkeliläinen yritys­kehityksen asian­tuntija­organisaatio, joka tarjoaa moni­puolisia palveluita yritysten kasvun ja kehityksen tueksi. Heidän palvelu­valikoimaansa kuuluvat muun muassa johtamisen kehittäminen, tuotteistaminen sekä myynnin tehostaminen. ESYKin asian­tuntijat ovat kokeneita ammat­tilaisia, jotka perehtyvät syvällisesti asiakkaidensa tilanteisiin ja tarjoavat räätälöityjä ratkaisuja liike­toiminnan eri osa-alueille. Heidän tavoitteensa on auttaa yrityksiä menestymään tarjoamalla koulutus­paketteja ja  helppo­käyttöisiä työ­kaluja, joista hyvänä esi­merkkinä on tässä projektissamme muotoilema digitaalinen tuotteis­tamisen työ­kirja.

Tutustu yritykseen tarkemmin

www.esyk.fi

Mistä lähdimme liikkeelle

Mindhive Oy ESYK asiakastarina

Tarve

Asiakas halusi selvittää, millä tavoin digitaalinen alusta voisi tukea liike­toiminta­konsultointia ja luoda uutta liike­toimintaa tuotteistamisen konsultointiin liittyen.

Ratkaisu

Ratkaisuna muotoilimme digitaalisen tuotteis­tamisen alustan konseptin, jonka pohjalta toteutimme palvelun klikkailtavan proto­tyypin. Proto­tyypin avulla asiakas pystyi testaamaan alusta­ideaa eri sidos­ryhmien ja potenti­aalisten asiakkaiden kesken.

Haastattelut

Palvelu­polku

Proto­tyyppi

Jatko­kehitys

Miten toteutimme

Kokonaisuus haltuun palvelu­poluilla

Aloitimme muotoilu­projektin ELY:n Yritysten kehittämis­palveluiden konsultaatiolla. Konsultoinnin aluksi haastattelimme yrityksen avain­henkilöitä, jotta pystyimme tunnistamaan, miten nykyinen konsultoinnin palvelu voitaisiin toteuttaa digitaalista alustaa hyödyntämällä.


Haastatteluiden pohjalta kuvasimme loppu­asiakkaan palvelu­polun kahdesta eri näkö­kulmasta: itse­palveluna alustaa käyttävän sekä konsultin kanssa alustaa käyttävän. Poluilta tunnistimme kipu­pisteitä, joihin ideoimme ratkaisuja käyttäen tukena myös erilaisten asiantuntija­palveluja tarjoavien alustojen kilpailija-analyysia. 

Konkretiaa klikkail­tavalla proto­tyypillä

Palvelu­polkujen sekä kilpailija-analyysin pohjalta aloitimme klikkailtavan käyttö­liittymä­prototyypin suunnittelun. Ensimmäisen konsultointi­projektin puitteissa kuvasimme koko palvelu­polun pää­piirteissään etusivulta kirjautumiseen ja itse työ­kirjan täyttämiseen.


Konsultoinnin jälkeen jatkoimme proto­tyypin kehittämistä asiakkaan kanssa ketterästi kahden viikon design-sprinteissä, joissa määritte­limme tarkemmin palvelun visuaalisen ilmeen sekä palvelun toiminnal­lisuuksia. Samalla syntyi myös nimi palvelulle, EntäJos, joka on samaa perhettä asiakkaan toisen MitäJos-palvelun kanssa.

Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta
Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta
Mindhive ESYK EntäJos-tuotteistamisalusta

Mitä asiakkaamme sai

Ideasta testat­tavaksi konseptiksi

Projektimme loppu­tuloksena asiakas sai toimin­nallisen tuotteistamis­alustan proto­tyypin, jonka avulla se pystyi esittämään ideaa alustasta tunnista­milleen sidos­ryhmille sekä poten­tiaalisille käyttäjille. Proto­tyypin avulla palvelun tuottamasta lisä­arvosta on ollut helppo viestiä, ja asiakas on saanut siitä hyvää palautetta.

Itse muotoilu­prosessi auttoi asiakasta myös kirkastamaan ajatustaan uudesta digitaa­lisesta palvelusta. Kun ajatukset pukee visuaaliseen muotoon käyttö­liittymä­suunnitelmiin, nousee esille esi­merkiksi paljon käyttäjän toimintaan liittyviä kysymyksiä, joita ei pelkän haastattelun aikana tule mieleen ajatella; prosessi pakottaa ottamaan asioihin kantaa.

Mindhiven ja ESYKin kumppanuus

Mindhivestä asiakas löysi myös hyvän kumppanin, jonka kanssa jatkaa alustan kehittämistä uudeksi tuotteeksi. Lähi­aikoina saamme ulos alustan ensimmäisen testiversion, jolla voimme alkaa kerätä aitoa asiakas­palautetta jatko­kehittämisen tueksi.

Mindhive Etelä-Savon Yrityskehitys asiakastarina

Tarvitsetko apua palvelusi kehittämisessä digitali­saation keinoin? Ota yhteyttä ja katsotaan, miten voisimme olla avuksi.