Sovelluksella sujuvampaa asiakaspalvelua
Teimme Mikke-Junalle sovelluksen, joka näyttää junan sijainnin reaaliajassa.
Case Mikke-Juna
Mindhive otti hienosti kopin ajatuksestamme sovelluksen suhteen. Yhteistyö kävi vaivattomasti, meidän puoleltamme laitettiin toiveet ulkoasusta ja tärkeimmistä toiminnoista. Suvi piti meidät ajan tasalla koko projektin ajan ja lopuksi saatiin hyvä perehdytys käyttöön. Sovelluksesta tuli meille oikein toimiva kokonaisuus ja todella helppokäyttöinen. Suosittelemme Mindhiven palveluita ehdottomasti kaikille.
Oona Kero
AD
Mainostalo Mainospuu Oy
Mainospuu on yli 40 vuotta Mikkelissä toiminut toteuttavaan mainontaan keskittynyt yritys, joka ydinliiketoimintansa ohella pyörittää myös Mikke-Junan liiketoimintaa. Mikke-Juna on yli 10-vuotisen historiansa aikana tullut tutuksi näyksi kaupungin kesässä. Sen kyydissä tuhannet matkailijat pääsevät tutustumaan Mikkelin kantakaupungin kohteisiin opastetulla 45 minuutin kiertoajelulla. Autoimme Mainospuuta kehittämään asiakaspalveluaan kehittämällä Mikke-Junalle sovelluksen, joka kertoo junan sijainnin reaaliajassa.
Tutustu yritykseen tarkemmin
www.mainospuu.com
Mistä lähdimme liikkeelle
Tarve
Kesän sesonkiaikaan Mainospuun asiakaspalvelu voi kuormittua Mikke-Junan asiakaspalvelutehtävien vuoksi. Asiakkaat mm. soittavat kysyäkseen, milloin juna on tulossa pysäkille. Mainospuu tahtoi lähteä kehittämään asiakaspalveluaan samalla resurssejaan optimoiden kiireisenä sesonkiaikana.
Ratkaisu
Suunnittelimme ja toteutimme Mikke-Junalle oman sovelluksen, jonka pääasiallinen tehtävä on kertoa junan sijainti kartalla reaaliajassa. Käyttäjä näkee sovelluksesta myös junan aikataulut, hinnaston sekä reitin kohteiden lyhyen esittelyn sekä suomeksi että englanniksi.
Tarve
Kesän sesonkiaikaan Mainospuun asiakaspalvelu voi kuormittua Mikke-Junan asiakaspalvelutehtävien vuoksi. Asiakkaat mm. soittavat kysyäkseen, milloin juna on tulossa pysäkille. Mainospuu tahtoi lähteä kehittämään asiakaspalveluaan samalla resurssejaan optimoiden kiireisenä sesonkiaikana.
Ratkaisu
Suunnittelimme ja toteutimme Mikke-Junalle oman sovelluksen, jonka pääasiallinen tehtävä on kertoa junan sijainti kartalla reaaliajassa. Käyttäjä näkee sovelluksesta myös junan aikataulut, hinnaston sekä reitin kohteiden lyhyen esittelyn sekä suomeksi että englanniksi.
Tavoitteet
UI-suunnittelu
Tekninen toteutus
Julkaisu
Miten toteutimme
Suunnittelusta liikkeelle
Aloitimme projektin määrittelemällä tarkemmin, mitä muuta sisältöä Mikke-Junan sovelluksessa voisi ensi vaiheessa olla reaaliaikaisen karttanäkymän lisäksi. Sovelluksen ensimmäiseen versioon päätimme tuoda kartan lisäksi myös hinnaston, aikataulut sekä esittelyt jokaisesta reitin kohteesta. Lisäksi sovellus päätettiin alusta asti tehdä myös englanninkielisinä palvelemaan alueen ulkomaisia turisteja.
UI-suunnittelussa hyödynsimme asiakkaan tekemää uudistettua Mikke-Junan brändi-ilmettä. Tavoittelimme sovelluksen ilmeessä raikasta, leikkisää ja erityisesti lapsiperheisiin vetoavaa fiilistä. Emme myöskään unohtaneet omaa asiakaslupaustamme tehdä palveluja, joiden käyttäminen myös tuntuu hyvältä. Asiakas pääsi testaamaan UI-suunnitelmia klikkailtavan prototyypin avulla ennen kuin oli kehittäjien vuoro aloittaa työt.
Kahden sovelluksen ratkaisu
UI-suunnitelmien pohjalta jatkoimme itse kehitystyöhön. Mikke-Junan sovellus toteutettiin modernilla Flutter-työkalulla, jolla voidaan kustannustehokkaasti luoda nopeasti toimivia sovelluksia sekä Androidille että iPhonelle yhdellä kertaa. Karttanäkymän toteutimme kahden sovelluksen ratkaisuna: teimme junan henkilökunnalle erillisen sovelluksen, jolla määritellään, milloin junan sijainti näkyy matkustajien sovelluksessa. Henkilökunnan sovellusta käyttävän mobiililaitteen on näin ollen oltava aina junan kyydissä, jotta sijainti voidaan määrittää.
Ennen sovelluksen julkaisua ratkaisua testattiin huolella sekä meidän että asiakkaan toimesta, jotta voitiin todeta kartan päivittyvän oikein. Lopuksi teimme myös oman ylläpitoliittymän asiakkaalle, josta voidaan päivittää sovelluksen tekstisisältöjä.
Mitä asiakkaamme sai
Parempaa asiakaspalvelua
Projektimme lopputuloksena julkaisimme Mikke-Junan sovelluksen kesäkaudelle 2024, joten asiakas pääsee tänä kesänä testaamaan ja toteamaan sovelluksen hyödyt sekä potentiaalin käytännössä. Sovelluksesta tuli asiakkaan mielestä toivotunlainen, ja toivomme sen saavan myös hyvän vastaanoton käyttäjien keskuudessa.
Sovelluksen tämänhetkiset ominaisuudet voivat vapauttaa Mainospuun asiakaspalvelun aikaa Mikke-Junan asiakaspalvelutehtävistä, antaen näin paremmin aikaa keskittyä kesäsesongin mukanaan tuomiin muihin kiireisiin työtehtäviin. Sovellus viestii myös Mikke-Junan asiakkaille Mainospuun asiakaslähtöisestä ajattelusta sekä halusta tarjota ensiluokkaista palvelua.
Seuraavia askeleita
Tunnistimme projektin aikana myös paljon jatkokehitysmahdollisuuksia, joilla voitaisiin tarjota lisäarvoa niin sovelluksen käyttäjille kuin Mikke-Junan yhteistyökumppaneille. Sovellukseen voisi tuoda notifikaatiot poikkeustilanteista ja tapahtumista tiedottamiseen sekä lipunostomahdollisuuden. Erilaisten mainosten ja etujen tarjoaminen sovelluksen käyttäjille voisi tuoda lisäarvoa puolestaan mainospaikkojen ostajille.
Parempaa asiakaspalvelua
Projektimme lopputuloksena julkaisimme Mikke-Junan sovelluksen kesäkaudelle 2024, joten asiakas pääsee tänä kesänä testaamaan ja toteamaan sovelluksen hyödyt sekä potentiaalin käytännössä. Sovelluksesta tuli asiakkaan mielestä toivotunlainen, ja toivomme sen saavan myös hyvän vastaanoton käyttäjien keskuudessa.
Sovelluksen tämänhetkiset ominaisuudet voivat vapauttaa Mainospuun asiakaspalvelun aikaa Mikke-Junan asiakaspalvelutehtävistä, antaen näin paremmin aikaa keskittyä kesäsesongin mukanaan tuomiin muihin kiireisiin työtehtäviin. Sovellus viestii myös Mikke-Junan asiakkaille Mainospuun asiakaslähtöisestä ajattelusta sekä halusta tarjota ensiluokkaista palvelua.
Seuraavia askeleita
Tunnistimme projektin aikana myös paljon jatkokehitysmahdollisuuksia, joilla voitaisiin tarjota lisäarvoa niin sovelluksen käyttäjille kuin Mikke-Junan yhteistyökumppaneille. Sovellukseen voisi tuoda notifikaatiot poikkeustilanteista ja tapahtumista tiedottamiseen sekä lipunostomahdollisuuden. Erilaisten mainosten ja etujen tarjoaminen sovelluksen käyttäjille voisi tuoda lisäarvoa puolestaan mainospaikkojen ostajille.
Onko sinulla haasteita, joihin toivoisit ratkaisua digitaalisista palveluista? Ota yhteyttä, niin mietitään yhdessä, miten lähdemme etsimään sopivaa polkua kohti tehokkaampaa arkea!
Case Mikke-Juna
Mindhive otti hienosti kopin ajatuksestamme sovelluksen suhteen. Yhteistyö kävi vaivattomasti, meidän puoleltamme laitettiin toiveet ulkoasusta ja tärkeimmistä toiminnoista. Suvi piti meidät ajan tasalla koko projektin ajan ja lopuksi saatiin hyvä perehdytys käyttöön. Sovelluksesta tuli meille oikein toimiva kokonaisuus ja todella helppokäyttöinen. Suosittelemme Mindhiven palveluita ehdottomasti kaikille.
Oona Kero
AD
Mainostalo Mainospuu Oy
Mainospuu on yli 40 vuotta Mikkelissä toiminut toteuttavaan mainontaan keskittynyt yritys, joka ydinliiketoimintansa ohella pyörittää myös Mikke-Junan liiketoimintaa. Mikke-Juna on yli 10-vuotisen historiansa aikana tullut tutuksi näyksi kaupungin kesässä. Sen kyydissä tuhannet matkailijat pääsevät tutustumaan Mikkelin kantakaupungin kohteisiin opastetulla 45 minuutin kiertoajelulla. Autoimme Mainospuuta kehittämään asiakaspalveluaan kehittämällä Mikke-Junalle sovelluksen, joka kertoo junan sijainnin reaaliajassa.
Tutustu yritykseen tarkemmin
www.mainospuu.com
Mistä lähdimme liikkeelle
Tarve
Kesän sesonkiaikaan Mainospuun asiakaspalvelu voi kuormittua Mikke-Junan asiakaspalvelutehtävien vuoksi. Asiakkaat mm. soittavat kysyäkseen, milloin juna on tulossa pysäkille. Mainospuu tahtoi lähteä kehittämään asiakaspalveluaan samalla resurssejaan optimoiden kiireisenä sesonkiaikana.
Ratkaisu
Suunnittelimme ja toteutimme Mikke-Junalle oman sovelluksen, jonka pääasiallinen tehtävä on kertoa junan sijainti kartalla reaaliajassa. Käyttäjä näkee sovelluksesta myös junan aikataulut, hinnaston sekä reitin kohteiden lyhyen esittelyn sekä suomeksi että englanniksi.
Tavoitteet
UI-suunnittelu
Tekninen toteutus
Julkaisu
Miten toteutimme
Suunnittelusta liikkeelle
Aloitimme projektin määrittelemällä tarkemmin, mitä muuta sisältöä Mikke-Junan sovelluksessa voisi ensi vaiheessa olla reaaliaikaisen karttanäkymän lisäksi. Sovelluksen ensimmäiseen versioon päätimme tuoda kartan lisäksi myös hinnaston, aikataulut sekä esittelyt jokaisesta reitin kohteesta. Lisäksi sovellus päätettiin alusta asti tehdä myös englanninkielisinä palvelemaan alueen ulkomaisia turisteja.
UI-suunnittelussa hyödynsimme asiakkaan tekemää uudistettua Mikke-Junan brändi-ilmettä. Tavoittelimme sovelluksen ilmeessä raikasta, leikkisää ja erityisesti lapsiperheisiin vetoavaa fiilistä. Emme myöskään unohtaneet omaa asiakaslupaustamme tehdä palveluja, joiden käyttäminen myös tuntuu hyvältä. Asiakas pääsi testaamaan UI-suunnitelmia klikkailtavan prototyypin avulla ennen kuin oli kehittäjien vuoro aloittaa työt.
Kahden sovelluksen ratkaisu
UI-suunnitelmien pohjalta jatkoimme itse kehitystyöhön. Mikke-Junan sovellus toteutettiin modernilla Flutter-työkalulla, jolla voidaan kustannustehokkaasti luoda nopeasti toimivia sovelluksia sekä Androidille että iPhonelle yhdellä kertaa. Karttanäkymän toteutimme kahden sovelluksen ratkaisuna: teimme junan henkilökunnalle erillisen sovelluksen, jolla määritellään, milloin junan sijainti näkyy matkustajien sovelluksessa. Henkilökunnan sovellusta käyttävän mobiililaitteen on näin ollen oltava aina junan kyydissä, jotta sijainti voidaan määrittää.
Ennen sovelluksen julkaisua ratkaisua testattiin huolella sekä meidän että asiakkaan toimesta, jotta voitiin todeta kartan päivittyvän oikein. Lopuksi teimme myös oman ylläpitoliittymän asiakkaalle, josta voidaan päivittää sovelluksen tekstisisältöjä.
Mitä asiakkaamme sai
Parempaa asiakaspalvelua
Projektimme lopputuloksena julkaisimme Mikke-Junan sovelluksen kesäkaudelle 2024, joten asiakas pääsee tänä kesänä testaamaan ja toteamaan sovelluksen hyödyt sekä potentiaalin käytännössä. Sovelluksesta tuli asiakkaan mielestä toivotunlainen, ja toivomme sen saavan myös hyvän vastaanoton käyttäjien keskuudessa.
Sovelluksen tämänhetkiset ominaisuudet voivat vapauttaa Mainospuun asiakaspalvelun aikaa Mikke-Junan asiakaspalvelutehtävistä, antaen näin paremmin aikaa keskittyä kesäsesongin mukanaan tuomiin muihin kiireisiin työtehtäviin. Sovellus viestii myös Mikke-Junan asiakkaille Mainospuun asiakaslähtöisestä ajattelusta sekä halusta tarjota ensiluokkaista palvelua.
Seuraavia askeleita
Tunnistimme projektin aikana myös paljon jatkokehitysmahdollisuuksia, joilla voitaisiin tarjota lisäarvoa niin sovelluksen käyttäjille kuin Mikke-Junan yhteistyökumppaneille. Sovellukseen voisi tuoda notifikaatiot poikkeustilanteista ja tapahtumista tiedottamiseen sekä lipunostomahdollisuuden. Erilaisten mainosten ja etujen tarjoaminen sovelluksen käyttäjille voisi tuoda lisäarvoa puolestaan mainospaikkojen ostajille.