Työmme jälkiä
Työmme jälkiä

Moni­puolinen kumppani tapahtu­man­järjestä­jälle

Tuimme Nettilipun uuden strategian kehittä­mistä kartoit­tamalla yrityksen asiakas­kokemusta sekä tunnista­malla mahdolli­suuksia hyödyntää analytiikkaa paremman asiakas­kokemuksen tarjoamiseksi.

Photo by <a href="https://unsplash.com/@anthonydelanoix?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Anthony DELANOIX</a> on <a href="https://unsplash.com/photos/person-performing-heart-hand-gesture-hzgs56Ze49s?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Unsplash</a>
Photo by <a href="https://unsplash.com/@anthonydelanoix?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Anthony DELANOIX</a> on <a href="https://unsplash.com/photos/person-performing-heart-hand-gesture-hzgs56Ze49s?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Unsplash</a>
Photo by <a href="https://unsplash.com/@anthonydelanoix?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Anthony DELANOIX</a> on <a href="https://unsplash.com/photos/person-performing-heart-hand-gesture-hzgs56Ze49s?utm_content=creditCopyText&utm_medium=referral&utm_source=unsplash">Unsplash</a>

Case Nettilippu

Mindhiven suorittaman ketterän kokeilun avulla saimme arvokasta tietoa asiakkaidemme tarpeista asiakas­polun eri vaiheissa. Yhteis­työ sujui hyvin ja tarpeitamme sekä toiveitamme kuunneltiin. Olemme todella tyytyväisiä proto­tyyppiin, joka tulee olemaan suurena apuna kasvun vauhditta­misessa.

Nettilippu logo

Petra Kähönen

toimitusjohtaja

TicketWay Ltd Oy

Nettilippu.fi -alusta tarjoaa tapahtuman­järjestäjille kustannus­tehokkaan tavan myydä tapahtumien lippuja sekä muita tuotteita. TickeWay Ltd Oy on pieni perhe­yhtiö, jonka nykyinen markkina­osuus on vielä kohtuullisen pieni. Yrityksen tarkoituksena on saada kasvatettua markkina-asemaa strategialla, jolla he laajentavat palveluaan tapahtuma­lippujen sekä -tuotteiden myynti­alustan tarjoajasta kokonais­valtaiseksi yhteistyö­kumppaniksi.

Tutustu yritykseen tarkemmin

www.nettilippu.fi

Mistä lähdimme liikkeelle

Mindhive Nettilippu palvelumuotoilun ketterä kokeilu

Tarve

Asiakkaan haasteena oli tunnistaa toimen­piteet, jotka parantavat sekä tapahtuma­järjestäjän että lipun ostajan asiakas­kokemusta ja siten voisivat kasvattaa markkina­osuutta. Lisäksi asiakas halusi selvittää, miten hyödyntämällä analytiikkaa vielä tehokkaammin voidaan kerätä tietoa liike­toiminnan tueksi. 

Ratkaisu

Perehdyimme tapahtuman­järjestäjien kohde­ryhmään haastat­telemalla Nettilippua käyttävää tapahtuma­järjestäjää sekä toista potentiaalista asiakasta. Haastatteluista nousseiden havaintojen pohjalta kuvasimme tapahtuman­järjestästäjän asiakas­polut. Näistä tunnistimme Nettilipun vahvuuksia, joihin uudistuksessa kannattaa nojata. Sen lisäksi uudelleen­muotoilimme Nettilipun palvelusta käyttö­liittymä­prototyypin, jonka avulla saimme kerättyä lisää palautetta tapahtuma­järjestäjiltä.  

Tarve

Asiakkaan haasteena oli tunnistaa toimen­piteet, jotka parantavat sekä tapahtuma­järjestäjän että lipun ostajan asiakas­kokemusta ja siten voisivat kasvattaa markkina­osuutta. Lisäksi asiakas halusi selvittää, miten hyödyntämällä analytiikkaa vielä tehokkaammin voidaan kerätä tietoa liike­toiminnan tueksi. 

Ratkaisu

Perehdyimme tapahtuman­järjestäjien kohde­ryhmään haastat­telemalla Nettilippua käyttävää tapahtuma­järjestäjää sekä toista potentiaalista asiakasta. Haastatteluista nousseiden havaintojen pohjalta kuvasimme tapahtuman­järjestästäjän asiakas­polut. Näistä tunnistimme Nettilipun vahvuuksia, joihin uudistuksessa kannattaa nojata. Sen lisäksi uudelleen­muotoilimme Nettilipun palvelusta käyttö­liittymä­prototyypin, jonka avulla saimme kerättyä lisää palautetta tapahtuma­järjestäjiltä.  

Haastattelut ja asiakas­polku

Informaatio­arkkitehtuuri

Proto­tyyppi ja käyttäjä­testaus

Analytiikka­kartoitus

Miten toteutimme

Tapahtuman­järjestäjien kokemuksista liikkeelle

Nettilipun kanssa tehdyssä ketterässä kokeilussa tunnistimme palvelun kannalta oleelliset palvelu­polut haastattelemalla tapahtuma­järjestäjiä, joista toinen oli Nettilipun asiakas ja toinen käytti toista palvelun­tarjoajaa.  Palvelu­poluista pystyimme tunnistamaan, mitä vahvuuksia Nettilipun käytössä on suhteessa kilpailijoihin, ja miten Nettilippu voisi palvella tapahtuma­järjestäjiä entistä paremmin. 


Lisäksi kävimme läpi, miten palvelun rakennetta tulee muuttaa, jotta se tukee paremmin analytiikkaa. Rakenne­kartoituksen tueksi suunnittelimme informaatio­arkkitehtuurin, joka huomioi, miten sivuston rakennetta voisi kehittää.

Vahvuudet esiin proto­tyyppiin

Seuraavaksi suunnittelimme palvelun proto­tyypin uudella Nettilipun brändiä tukevalla ilmeellä. Suunnittelussa kiinnitimme huomiota osto­polun kehittämiseen, datan hyödyntämiseen sekä kasvavaan mobiili­käyttöön. Proto­tyyppissä huomioimme erityisesti, miten Nettilippu voi erottautua selkeämmin muista palvelun­tarjoajista tapahtuma­järjestäjille tarjottavan tiedon avulla. Prototyypin avulla keräsimme palautetta uudistetun konseptin toimivuudesta sekä lipun ostajilta että tapahtuman­järjestäjiltä.


Lopuksi kartoitimme, kuinka sivustoa voisi kehittää analytiikan osalta toiminnan tukemiseksi ja seuraamiseksi jatkossa.  Tästä asiakas sai tiiviin raportin toimenpide-ehdotuksista, joilla sivuston analytiikkaa voitaisiin kehittää.

Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu
Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu
Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu
Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu
Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu
Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu

Mitä asiakkaamme sai

Konkretiaa käyttäjä­lähtöiseen kehittämiseen

Projektimme myötä asiakas sai kattavasti konkreettisia toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla Nettilippu voi parantaa palvelunsa käyttäjä­kokemusta sekä tarkentaa ja tehostaa analytiikkaa. Käyttämiemme palvelu­muotoilun keinojen avulla asiakas pystyi ymmärtämään paremmin käyttäjien tarpeita ja toiveita, minkä avulla palvelua on helpompi lähteä kehittämään käyttäjä­lähtöisesti.

Toteuttamamme proto­tyypin avulla pystyimme keräämään arvokasta palautetta palvelun uudistamisesta ennen varsinaisten teknisten muutosten toteuttamista. Prototyypin käyttäminen palvelun kehittämisessä vähentää riskejä ja auttaa varmistamaan, että lopulliset muutokset vastaavat käyttäjien odotuksia ja tarpeita.

Vahvuudet esiin ja valtiksi kilpailuun

Lisäksi projektin aikana pystyimme tunnistamaan Nettilipun keskeisiä vahvuuksia suhteessa kilpailijoihin. Näitä vahvuuksia hyödyntämällä on Nettilipulla mahdollisuus vahvistaa markkina-asemaansa ja tarjota aidosti kilpailijoista erottuva palvelu tapahtuman­järjestäjille.

Konkretiaa käyttäjä­lähtöiseen kehittämiseen

Projektimme myötä asiakas sai kattavasti konkreettisia toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla Nettilippu voi parantaa palvelunsa käyttäjä­kokemusta sekä tarkentaa ja tehostaa analytiikkaa. Käyttämiemme palvelu­muotoilun keinojen avulla asiakas pystyi ymmärtämään paremmin käyttäjien tarpeita ja toiveita, minkä avulla palvelua on helpompi lähteä kehittämään käyttäjä­lähtöisesti.

Toteuttamamme proto­tyypin avulla pystyimme keräämään arvokasta palautetta palvelun uudistamisesta ennen varsinaisten teknisten muutosten toteuttamista. Prototyypin käyttäminen palvelun kehittämisessä vähentää riskejä ja auttaa varmistamaan, että lopulliset muutokset vastaavat käyttäjien odotuksia ja tarpeita.

Vahvuudet esiin ja valtiksi kilpailuun

Lisäksi projektin aikana pystyimme tunnistamaan Nettilipun keskeisiä vahvuuksia suhteessa kilpailijoihin. Näitä vahvuuksia hyödyntämällä on Nettilipulla mahdollisuus vahvistaa markkina-asemaansa ja tarjota aidosti kilpailijoista erottuva palvelu tapahtuman­järjestäjille.

Nettilippu Mindhive ketterä kokeilu

Tarvitsetko tukea liiketoimintasi uudistamiseen? Ota yhteyttä ja katsotaan, miten voisimme olla avuksi.

Case Nettilippu

Mindhiven suorittaman ketterän kokeilun avulla saimme arvokasta tietoa asiakkaidemme tarpeista asiakas­polun eri vaiheissa. Yhteis­työ sujui hyvin ja tarpeitamme sekä toiveitamme kuunneltiin. Olemme todella tyytyväisiä proto­tyyppiin, joka tulee olemaan suurena apuna kasvun vauhditta­misessa.

Nettilippu logo

Petra Kähönen

toimitusjohtaja

TicketWay Ltd Oy

Nettilippu.fi -alusta tarjoaa tapahtuman­järjestäjille kustannus­tehokkaan tavan myydä tapahtumien lippuja sekä muita tuotteita. TickeWay Ltd Oy on pieni perhe­yhtiö, jonka nykyinen markkina­osuus on vielä kohtuullisen pieni. Yrityksen tarkoituksena on saada kasvatettua markkina-asemaa strategialla, jolla he laajentavat palveluaan tapahtuma­lippujen sekä -tuotteiden myynti­alustan tarjoajasta kokonais­valtaiseksi yhteistyö­kumppaniksi.

Tutustu yritykseen tarkemmin

www.nettilippu.fi

Mistä lähdimme liikkeelle

Mindhive Nettilippu palvelumuotoilun ketterä kokeilu

Tarve

Asiakkaan haasteena oli tunnistaa toimen­piteet, jotka parantavat sekä tapahtuma­järjestäjän että lipun ostajan asiakas­kokemusta ja siten voisivat kasvattaa markkina­osuutta. Lisäksi asiakas halusi selvittää, miten hyödyntämällä analytiikkaa vielä tehokkaammin voidaan kerätä tietoa liike­toiminnan tueksi. 

Ratkaisu

Perehdyimme tapahtuman­järjestäjien kohde­ryhmään haastat­telemalla Nettilippua käyttävää tapahtuma­järjestäjää sekä toista potentiaalista asiakasta. Haastatteluista nousseiden havaintojen pohjalta kuvasimme tapahtuman­järjestästäjän asiakas­polut. Näistä tunnistimme Nettilipun vahvuuksia, joihin uudistuksessa kannattaa nojata. Sen lisäksi uudelleen­muotoilimme Nettilipun palvelusta käyttö­liittymä­prototyypin, jonka avulla saimme kerättyä lisää palautetta tapahtuma­järjestäjiltä.  

Haastattelut ja asiakas­polku

Informaatio­arkkitehtuuri

Proto­tyyppi ja käyttäjä­testaus

Analytiikka­kartoitus

Miten toteutimme

Tapahtuman­järjestäjien kokemuksista liikkeelle

Nettilipun kanssa tehdyssä ketterässä kokeilussa tunnistimme palvelun kannalta oleelliset palvelu­polut haastattelemalla tapahtuma­järjestäjiä, joista toinen oli Nettilipun asiakas ja toinen käytti toista palvelun­tarjoajaa.  Palvelu­poluista pystyimme tunnistamaan, mitä vahvuuksia Nettilipun käytössä on suhteessa kilpailijoihin, ja miten Nettilippu voisi palvella tapahtuma­järjestäjiä entistä paremmin. 


Lisäksi kävimme läpi, miten palvelun rakennetta tulee muuttaa, jotta se tukee paremmin analytiikkaa. Rakenne­kartoituksen tueksi suunnittelimme informaatio­arkkitehtuurin, joka huomioi, miten sivuston rakennetta voisi kehittää.

Vahvuudet esiin proto­tyyppiin

Seuraavaksi suunnittelimme palvelun proto­tyypin uudella Nettilipun brändiä tukevalla ilmeellä. Suunnittelussa kiinnitimme huomiota osto­polun kehittämiseen, datan hyödyntämiseen sekä kasvavaan mobiili­käyttöön. Proto­tyyppissä huomioimme erityisesti, miten Nettilippu voi erottautua selkeämmin muista palvelun­tarjoajista tapahtuma­järjestäjille tarjottavan tiedon avulla. Prototyypin avulla keräsimme palautetta uudistetun konseptin toimivuudesta sekä lipun ostajilta että tapahtuman­järjestäjiltä.


Lopuksi kartoitimme, kuinka sivustoa voisi kehittää analytiikan osalta toiminnan tukemiseksi ja seuraamiseksi jatkossa.  Tästä asiakas sai tiiviin raportin toimenpide-ehdotuksista, joilla sivuston analytiikkaa voitaisiin kehittää.

Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu
Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu
Nettilippu Mindhive käyttöliittymäsuunnittelu

Mitä asiakkaamme sai

Konkretiaa käyttäjä­lähtöiseen kehittämiseen

Projektimme myötä asiakas sai kattavasti konkreettisia toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla Nettilippu voi parantaa palvelunsa käyttäjä­kokemusta sekä tarkentaa ja tehostaa analytiikkaa. Käyttämiemme palvelu­muotoilun keinojen avulla asiakas pystyi ymmärtämään paremmin käyttäjien tarpeita ja toiveita, minkä avulla palvelua on helpompi lähteä kehittämään käyttäjä­lähtöisesti.

Toteuttamamme proto­tyypin avulla pystyimme keräämään arvokasta palautetta palvelun uudistamisesta ennen varsinaisten teknisten muutosten toteuttamista. Prototyypin käyttäminen palvelun kehittämisessä vähentää riskejä ja auttaa varmistamaan, että lopulliset muutokset vastaavat käyttäjien odotuksia ja tarpeita.

Vahvuudet esiin ja valtiksi kilpailuun

Lisäksi projektin aikana pystyimme tunnistamaan Nettilipun keskeisiä vahvuuksia suhteessa kilpailijoihin. Näitä vahvuuksia hyödyntämällä on Nettilipulla mahdollisuus vahvistaa markkina-asemaansa ja tarjota aidosti kilpailijoista erottuva palvelu tapahtuman­järjestäjille.

Nettilippu Mindhive ketterä kokeilu

Tarvitsetko tukea liiketoimintasi uudistamiseen? Ota yhteyttä ja katsotaan, miten voisimme olla avuksi.