Monipuolinen kumppani tapahtumanjärjestäjälle
Tuimme Nettilipun uuden strategian kehittämistä kartoittamalla yrityksen asiakaskokemusta sekä tunnistamalla mahdollisuuksia hyödyntää analytiikkaa paremman asiakaskokemuksen tarjoamiseksi.
Case Nettilippu
Mindhiven suorittaman ketterän kokeilun avulla saimme arvokasta tietoa asiakkaidemme tarpeista asiakaspolun eri vaiheissa. Yhteistyö sujui hyvin ja tarpeitamme sekä toiveitamme kuunneltiin. Olemme todella tyytyväisiä prototyyppiin, joka tulee olemaan suurena apuna kasvun vauhdittamisessa.
Petra Kähönen
toimitusjohtaja
TicketWay Ltd Oy
Nettilippu.fi -alusta tarjoaa tapahtumanjärjestäjille kustannustehokkaan tavan myydä tapahtumien lippuja sekä muita tuotteita. TickeWay Ltd Oy on pieni perheyhtiö, jonka nykyinen markkinaosuus on vielä kohtuullisen pieni. Yrityksen tarkoituksena on saada kasvatettua markkina-asemaa strategialla, jolla he laajentavat palveluaan tapahtumalippujen sekä -tuotteiden myyntialustan tarjoajasta kokonaisvaltaiseksi yhteistyökumppaniksi.
Tutustu yritykseen tarkemmin
www.nettilippu.fi
Mistä lähdimme liikkeelle
Tarve
Asiakkaan haasteena oli tunnistaa toimenpiteet, jotka parantavat sekä tapahtumajärjestäjän että lipun ostajan asiakaskokemusta ja siten voisivat kasvattaa markkinaosuutta. Lisäksi asiakas halusi selvittää, miten hyödyntämällä analytiikkaa vielä tehokkaammin voidaan kerätä tietoa liiketoiminnan tueksi.
Ratkaisu
Perehdyimme tapahtumanjärjestäjien kohderyhmään haastattelemalla Nettilippua käyttävää tapahtumajärjestäjää sekä toista potentiaalista asiakasta. Haastatteluista nousseiden havaintojen pohjalta kuvasimme tapahtumanjärjestästäjän asiakaspolut. Näistä tunnistimme Nettilipun vahvuuksia, joihin uudistuksessa kannattaa nojata. Sen lisäksi uudelleenmuotoilimme Nettilipun palvelusta käyttöliittymäprototyypin, jonka avulla saimme kerättyä lisää palautetta tapahtumajärjestäjiltä.
Tarve
Asiakkaan haasteena oli tunnistaa toimenpiteet, jotka parantavat sekä tapahtumajärjestäjän että lipun ostajan asiakaskokemusta ja siten voisivat kasvattaa markkinaosuutta. Lisäksi asiakas halusi selvittää, miten hyödyntämällä analytiikkaa vielä tehokkaammin voidaan kerätä tietoa liiketoiminnan tueksi.
Ratkaisu
Perehdyimme tapahtumanjärjestäjien kohderyhmään haastattelemalla Nettilippua käyttävää tapahtumajärjestäjää sekä toista potentiaalista asiakasta. Haastatteluista nousseiden havaintojen pohjalta kuvasimme tapahtumanjärjestästäjän asiakaspolut. Näistä tunnistimme Nettilipun vahvuuksia, joihin uudistuksessa kannattaa nojata. Sen lisäksi uudelleenmuotoilimme Nettilipun palvelusta käyttöliittymäprototyypin, jonka avulla saimme kerättyä lisää palautetta tapahtumajärjestäjiltä.
Haastattelut ja asiakaspolku
Informaatioarkkitehtuuri
Prototyyppi ja käyttäjätestaus
Analytiikkakartoitus
Miten toteutimme
Tapahtumanjärjestäjien kokemuksista liikkeelle
Nettilipun kanssa tehdyssä ketterässä kokeilussa tunnistimme palvelun kannalta oleelliset palvelupolut haastattelemalla tapahtumajärjestäjiä, joista toinen oli Nettilipun asiakas ja toinen käytti toista palveluntarjoajaa. Palvelupoluista pystyimme tunnistamaan, mitä vahvuuksia Nettilipun käytössä on suhteessa kilpailijoihin, ja miten Nettilippu voisi palvella tapahtumajärjestäjiä entistä paremmin.
Lisäksi kävimme läpi, miten palvelun rakennetta tulee muuttaa, jotta se tukee paremmin analytiikkaa. Rakennekartoituksen tueksi suunnittelimme informaatioarkkitehtuurin, joka huomioi, miten sivuston rakennetta voisi kehittää.
Vahvuudet esiin prototyyppiin
Seuraavaksi suunnittelimme palvelun prototyypin uudella Nettilipun brändiä tukevalla ilmeellä. Suunnittelussa kiinnitimme huomiota ostopolun kehittämiseen, datan hyödyntämiseen sekä kasvavaan mobiilikäyttöön. Prototyyppissä huomioimme erityisesti, miten Nettilippu voi erottautua selkeämmin muista palveluntarjoajista tapahtumajärjestäjille tarjottavan tiedon avulla. Prototyypin avulla keräsimme palautetta uudistetun konseptin toimivuudesta sekä lipun ostajilta että tapahtumanjärjestäjiltä.
Lopuksi kartoitimme, kuinka sivustoa voisi kehittää analytiikan osalta toiminnan tukemiseksi ja seuraamiseksi jatkossa. Tästä asiakas sai tiiviin raportin toimenpide-ehdotuksista, joilla sivuston analytiikkaa voitaisiin kehittää.
Mitä asiakkaamme sai
Konkretiaa käyttäjälähtöiseen kehittämiseen
Projektimme myötä asiakas sai kattavasti konkreettisia toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla Nettilippu voi parantaa palvelunsa käyttäjäkokemusta sekä tarkentaa ja tehostaa analytiikkaa. Käyttämiemme palvelumuotoilun keinojen avulla asiakas pystyi ymmärtämään paremmin käyttäjien tarpeita ja toiveita, minkä avulla palvelua on helpompi lähteä kehittämään käyttäjälähtöisesti.
Toteuttamamme prototyypin avulla pystyimme keräämään arvokasta palautetta palvelun uudistamisesta ennen varsinaisten teknisten muutosten toteuttamista. Prototyypin käyttäminen palvelun kehittämisessä vähentää riskejä ja auttaa varmistamaan, että lopulliset muutokset vastaavat käyttäjien odotuksia ja tarpeita.
Vahvuudet esiin ja valtiksi kilpailuun
Lisäksi projektin aikana pystyimme tunnistamaan Nettilipun keskeisiä vahvuuksia suhteessa kilpailijoihin. Näitä vahvuuksia hyödyntämällä on Nettilipulla mahdollisuus vahvistaa markkina-asemaansa ja tarjota aidosti kilpailijoista erottuva palvelu tapahtumanjärjestäjille.
Konkretiaa käyttäjälähtöiseen kehittämiseen
Projektimme myötä asiakas sai kattavasti konkreettisia toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla Nettilippu voi parantaa palvelunsa käyttäjäkokemusta sekä tarkentaa ja tehostaa analytiikkaa. Käyttämiemme palvelumuotoilun keinojen avulla asiakas pystyi ymmärtämään paremmin käyttäjien tarpeita ja toiveita, minkä avulla palvelua on helpompi lähteä kehittämään käyttäjälähtöisesti.
Toteuttamamme prototyypin avulla pystyimme keräämään arvokasta palautetta palvelun uudistamisesta ennen varsinaisten teknisten muutosten toteuttamista. Prototyypin käyttäminen palvelun kehittämisessä vähentää riskejä ja auttaa varmistamaan, että lopulliset muutokset vastaavat käyttäjien odotuksia ja tarpeita.
Vahvuudet esiin ja valtiksi kilpailuun
Lisäksi projektin aikana pystyimme tunnistamaan Nettilipun keskeisiä vahvuuksia suhteessa kilpailijoihin. Näitä vahvuuksia hyödyntämällä on Nettilipulla mahdollisuus vahvistaa markkina-asemaansa ja tarjota aidosti kilpailijoista erottuva palvelu tapahtumanjärjestäjille.
Tarvitsetko tukea liiketoimintasi uudistamiseen? Ota yhteyttä ja katsotaan, miten voisimme olla avuksi.
Case Nettilippu
Mindhiven suorittaman ketterän kokeilun avulla saimme arvokasta tietoa asiakkaidemme tarpeista asiakaspolun eri vaiheissa. Yhteistyö sujui hyvin ja tarpeitamme sekä toiveitamme kuunneltiin. Olemme todella tyytyväisiä prototyyppiin, joka tulee olemaan suurena apuna kasvun vauhdittamisessa.
Petra Kähönen
toimitusjohtaja
TicketWay Ltd Oy
Nettilippu.fi -alusta tarjoaa tapahtumanjärjestäjille kustannustehokkaan tavan myydä tapahtumien lippuja sekä muita tuotteita. TickeWay Ltd Oy on pieni perheyhtiö, jonka nykyinen markkinaosuus on vielä kohtuullisen pieni. Yrityksen tarkoituksena on saada kasvatettua markkina-asemaa strategialla, jolla he laajentavat palveluaan tapahtumalippujen sekä -tuotteiden myyntialustan tarjoajasta kokonaisvaltaiseksi yhteistyökumppaniksi.
Tutustu yritykseen tarkemmin
www.nettilippu.fi
Mistä lähdimme liikkeelle
Tarve
Asiakkaan haasteena oli tunnistaa toimenpiteet, jotka parantavat sekä tapahtumajärjestäjän että lipun ostajan asiakaskokemusta ja siten voisivat kasvattaa markkinaosuutta. Lisäksi asiakas halusi selvittää, miten hyödyntämällä analytiikkaa vielä tehokkaammin voidaan kerätä tietoa liiketoiminnan tueksi.
Ratkaisu
Perehdyimme tapahtumanjärjestäjien kohderyhmään haastattelemalla Nettilippua käyttävää tapahtumajärjestäjää sekä toista potentiaalista asiakasta. Haastatteluista nousseiden havaintojen pohjalta kuvasimme tapahtumanjärjestästäjän asiakaspolut. Näistä tunnistimme Nettilipun vahvuuksia, joihin uudistuksessa kannattaa nojata. Sen lisäksi uudelleenmuotoilimme Nettilipun palvelusta käyttöliittymäprototyypin, jonka avulla saimme kerättyä lisää palautetta tapahtumajärjestäjiltä.
Haastattelut ja asiakaspolku
Informaatioarkkitehtuuri
Prototyyppi ja käyttäjätestaus
Analytiikkakartoitus
Miten toteutimme
Tapahtumanjärjestäjien kokemuksista liikkeelle
Nettilipun kanssa tehdyssä ketterässä kokeilussa tunnistimme palvelun kannalta oleelliset palvelupolut haastattelemalla tapahtumajärjestäjiä, joista toinen oli Nettilipun asiakas ja toinen käytti toista palveluntarjoajaa. Palvelupoluista pystyimme tunnistamaan, mitä vahvuuksia Nettilipun käytössä on suhteessa kilpailijoihin, ja miten Nettilippu voisi palvella tapahtumajärjestäjiä entistä paremmin.
Lisäksi kävimme läpi, miten palvelun rakennetta tulee muuttaa, jotta se tukee paremmin analytiikkaa. Rakennekartoituksen tueksi suunnittelimme informaatioarkkitehtuurin, joka huomioi, miten sivuston rakennetta voisi kehittää.
Vahvuudet esiin prototyyppiin
Seuraavaksi suunnittelimme palvelun prototyypin uudella Nettilipun brändiä tukevalla ilmeellä. Suunnittelussa kiinnitimme huomiota ostopolun kehittämiseen, datan hyödyntämiseen sekä kasvavaan mobiilikäyttöön. Prototyyppissä huomioimme erityisesti, miten Nettilippu voi erottautua selkeämmin muista palveluntarjoajista tapahtumajärjestäjille tarjottavan tiedon avulla. Prototyypin avulla keräsimme palautetta uudistetun konseptin toimivuudesta sekä lipun ostajilta että tapahtumanjärjestäjiltä.
Lopuksi kartoitimme, kuinka sivustoa voisi kehittää analytiikan osalta toiminnan tukemiseksi ja seuraamiseksi jatkossa. Tästä asiakas sai tiiviin raportin toimenpide-ehdotuksista, joilla sivuston analytiikkaa voitaisiin kehittää.
Mitä asiakkaamme sai
Konkretiaa käyttäjälähtöiseen kehittämiseen
Projektimme myötä asiakas sai kattavasti konkreettisia toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla Nettilippu voi parantaa palvelunsa käyttäjäkokemusta sekä tarkentaa ja tehostaa analytiikkaa. Käyttämiemme palvelumuotoilun keinojen avulla asiakas pystyi ymmärtämään paremmin käyttäjien tarpeita ja toiveita, minkä avulla palvelua on helpompi lähteä kehittämään käyttäjälähtöisesti.
Toteuttamamme prototyypin avulla pystyimme keräämään arvokasta palautetta palvelun uudistamisesta ennen varsinaisten teknisten muutosten toteuttamista. Prototyypin käyttäminen palvelun kehittämisessä vähentää riskejä ja auttaa varmistamaan, että lopulliset muutokset vastaavat käyttäjien odotuksia ja tarpeita.
Vahvuudet esiin ja valtiksi kilpailuun
Lisäksi projektin aikana pystyimme tunnistamaan Nettilipun keskeisiä vahvuuksia suhteessa kilpailijoihin. Näitä vahvuuksia hyödyntämällä on Nettilipulla mahdollisuus vahvistaa markkina-asemaansa ja tarjota aidosti kilpailijoista erottuva palvelu tapahtumanjärjestäjille.